середу, 29 листопада 2017 р.

Заняття "У країні Звукляндія"




До вашої уваги пропоную заняття з мовленнєвого розвитку (грамоти) в старшій групі


У країні Звукляндія
                        ЗДО №6
                                                        І.В.Мартинюк, вихователь
Мета.  Сприяти розвитку допитливості. Розвивати фонематичний аналіз, синтез, сприймання; увагу, уяву, логічне, асоціативне мислення, мовлення, дрібну моторику рук, окомір.
             Виховувати старанність, наполегливість, пізнавальний інтерес, бажання займатися грамотою.
             Закріпити знання дітей про слово:поділ на склади, вміння робити звуковий аналіз слова та складати слова із звуків, підбирати ім’я на заданий звук(голосний, приголосний, твердий, м’який). Вдосконалити вміння будувати схематично модель речення, складати речення з окремих слів. Закріпити знання про наголос (визначати наголошений склад, вплив наголосу на значення слова). Спонукати дітей до міркування, вміння робити певні висновки, застосовувати свої знання в розв’язанні нестандартних завдань.
Матеріал. Звукові фішки, предметні картинки свійських тварин, фішки для схематичного розбору речень, картки з повітряними кульками по кількості дітей, сюжетна картинка, кімнатки для звукового аналізу, презентація «У країні Звукляндія», д/ігри: «Знайомство», «Назви слово на певну кількість складів», «Утвори нове слово», «Впіймай слово», «Плутанина».
Хід заняття
Вихователь. Діти, сьогодні на заняття до нас завітали гості. Хто вони?
І. Дидактична гра «Знайомство» (вихователь називає певний звук, а діти, в назві імені яких є даний звук,  називають своє ім’я. Гра проводиться 1-2хв.).
   Вихователь. Чому до нас завітали?(міркування дітей)Якої допомоги потребують від нас?Сьогодні разом з вами ми створимо чарівне місто, у якому будуть жити не люди, а слова, звуки, речення. Це місто знаходиться в країні, яка називається Звукляндія. І, звичайно, як у кожному місті, і в цьому, є будинки веселі, кольорові.
ІІ.Д/г «Назви слово на певну кількість складів»(з одним віконечком,з двома віконечками,з трьома віконечками)
   Вихователь. В цих будиночках живуть не люди, а слова. Як ви думаєте, чому будинки різні? У них різна кількість віконечок (діти приходять до висновку, що слова довгі і короткі, тому що у них різна кількість складів).
   Завдання. Придумати слово, яке буде жити в першому, другому, третьому, четвертому будинку (5-6 хв.).
   Завдання. Зараз я буду говорити слова, а ви покажете кольоровим квадратиком в який будиночок ми поселимо слово (2 хв.).(стоять на столі кубики)
  ІІІ. Вихователь. Слова відрізняються один від одного не тільки за кількістю складів, а й за їх значенням.Є слова ввічливі, їх ще називають чарівними, є слова сумні і веселі(смайлики) і, навіть, сердиті. От, наприклад, скажіть веселі слова ( потім смачні, чарівні, 1-2 хв.).(усі діти) (МІКРОФОН)
   Вихователь. Ви придумали такі гарні слова, що мені захотілось, щоб до нашого  Казкового міста завітали весняні слова.
ІV.Дидактична вправа «Впіймай слово»
 Вихователь називає звуки, з яких діти складають слово. На дошці з’являються картинки – назви слів: «с» -«о» -«н» -«ц» -«е» – сонце; «х» -«м» -«а» -«р» -«к» -«а» – хмарка; «д» -«е» -«р» -«е» -«в» -«о» – дерево; т-р-а-в-а – трава;«м» -«е» -«т» -«е» -«л» -«и» -«к» – метелик.
Утворюється сюжетна картина
«Малята люблять весну.Навесні природа радіє і сонечко, і хмарка, і навіть тваринки, вони завітали в гості. Д/гра «Плутанина»
·         засобакали гавки
·         закицькали нявки
·         закоровали муки
·         закізкали меки
·         забаранили беки
( діти переставляють склади як треба).

 V. Вихователь. А тепер сядьте за столи і зробіть звуковий аналіз слів за картинками тварин, які бешкетували. У мене є кульки,які мені дали фіксіки, якщо правильно зробили звуковий аналіз слова на картинці, визначили наголошений склад. Можете взяти кульку і покласти собі на столик 4-5 хв.).
Д/гра «Утворити нове слово»( з двох тварин одну).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. Фіксіки пропонують повеселитися, зробити гімнастику для очей і рук.
Вихователь. Бачать наші друзі як весело стало у місті. Вирішили проїхатися своїм містом .Чим вони можуть у ньому подорожувати?Вирішили проїхатися своїм містом на поїзді (виставляється зображення поїзда з вагончиками).
VI.Поки фіксіки гуляють(діти викладають моделі речень за інд.картками).
Вихователь. Діти, наші друзі в чарівному місті знайшли слова дуже схожі. Я назву їх  в реченні, а ви знайдете їх і скажете чим вони відрізняються.
·         Ніяк нам не зайти у замок, бо на дверях висить замок.
·         Брати у гру свою мене не хочуть брати.
·         Ой, яка важка мука – нести її велика мука.
( діти визначають, що слова відрізняються за наголосом, за значенням).
У місті стало так гарно, що наші друзі не можуть стримати задоволення. Приїхали додому  і коли почали розповідати про те, що бачили,то переплутали усі слова :
 1.«настала», «у», «весна», «місті», «чарівнім».
 2. «пливе», «темна», «небі», «у», «хмарка»
3. «деревах», «весною», «на», «з’явилися», «листочки»

 А тепер назвіть останнє слово, яке  фіксіки дуже хочуть вам передати:
«м» -«о» -«л» -«о» -«д» -«ц» -«і» – молодці!!!


Немає коментарів:

Дописати коментар