Хочу ознайомити вас з корекційною роботою під час заняття із дітьми з вадами зору у
середній групі
«Кольори зими»
ЗДО№6
І.В.Мартинюк, вихователь
ЗДО№6
І.В.Мартинюк, вихователь
Мета.Сприяти розвитку зорового
сприйняття, навичок аналізуючого
спостереження, кольоророзрізнення, вміння співвідносити картинку з кольоровим
фоном, асоціативного мислення, зорової
пам’яті,уваги, творчої уяви, вміння висловлювати свою думку. Збагачувати
словник словами порівняннями, означеннями, іменниками, дієсловами. Виховувати
дружні відносини між дітьми, підтримувати позитивне емоційне ставлення до
навколишнього. Залучати малят до активної участі в колективній бесіді,
формувати вміння висловлювати свою думку. Закріплювати та поглиблювати знання
дітей про залежність кольору від різних
факторів зовнішнього середовища, зокрема: частин доби, об’єктів неживої природи,
представників флори і фауни. Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання повним
реченням, брати участь у полілогах.
Зорова корекція.Розвиток залишкового зору, окорухового апарату, дрібної моторики пальців
рук,координації рухів.
Обладнання.Вірш про
кольори зими, Д/г «Продовж речення», презентація «Кольори зими», фізкультхвилинка
з сніжинкою, кольорові скельця, предметні картки у чорно-білому зображенні, психогімнастика
«Гарна мелодія настрою», картина з природнього матеріалу «Наша зима».
Діти заходять у групу, вітаються з
гостями. Вихователь пропонує підійти усім дітям до себе.
- Діти, до нас в гості завітала чарівна крижана гостя. Як ви думаєте, хто
це?(думки дітей) Ось вона(вихователь показує сніжинку на екрані) Привітаймося з
нею. Подивімося і послухаймо, як привітається з нами сніжинка(танок сніжинки на
екрані) – фізкультхвилинкана корекцію
зору.
Звідки вона до нас прилетіла? З якої пори року завітала?(зима)Діти,
скажіть, одним словом можна описати красу зими?(відповіді дітей: чарівна, фея,
художниця, срібляста, пухнаста, колюча, морозна, тріскуча, блискуча, весела,
радісна, білосніжна, білолиця, білокоса)
-Як багато
потрібно слів для розповіді про зиму.Сніжинка пропонуєнам з вами спробуватирозгадатисекретизимовоїкраси, погравши у д/гру «Продовж речення». Я буду говорити початок речення, ви
будете промовляти слово-закінчення.
Зима!
Зима! Усякий знає.
Вона
холодною …(буває)
Летятькружляють, як пушинки,
Легкі, білесенькі.. (сніжинки)
От випавсніг, яка обнова!
Зима тодітака… (чудова)!
Містачистенькі, білі села-
Зима і радісна й …(весела)
А ще зимабувасерйозна:
Суха
і вітряна, й…(морозна)
А
як посунехмарасива,
Зима
по-своєму.. (красива)
А
якщовітерзавиває,
То
ясно всім: зима… (співає)
- Бачимо, як багато можна розказати про зиму(сідають
на подушки)
- Діти, який колір у зими?(білий) Від чого
залежить білий колір зими?(відповіді дітей) Що випадає взимку білого кольору?(сніг)
Полілог «Чи може бути сніг рожевий, блакитний, фіолетовий,
жовтий?» Давайте переконаємось(презентація
«Кольори зими»)
- То якого кольору сніг ввечері, коли сяють ліхтарі?(фіолетовий)
- Якого кольору сніг у сильний мороз?(блакитного)
- Коли ранок настає, якого кольору сніг?(рожевого)
- Який звичний для нас колір снігу?(білий)
- Коли світить вдень сонце, якого кольору сніг?(жовтого)
- Що відбувається з снігом, коли сонце пригріває, морозу
немає?(розтає,тане,втікає)
- То чи може бути сніг рожевий, блакитний,
фіолетовий, жовтий?(так, звичайно)
- Від чого залежить колір
снігу?(ранку, дня, вечора – частин доби, від морозу і сонця)
- Ну що, потомились трішки?Сніжинка
пропонує відпочити.
Психогімнастика(«Гарна
мелодія настрою»)
Пропоную дітям стати на килимок, зробити коло, уявити зимовий вечір, за
вікном заметіль, в кімнаті тепло і затишно, ви підійшли до вікна і дивитесь на
вулицю. Завивання вітру, танок сніжинок поступово вас захоплюють. І ви вже
уявляєте собі, що ви – легкі, немов сніжинки, що вітер підхопив вас, вам
приємно кружляти у вальсі сніжинок. Ви відчуваєте невагомість, ваше тіло
відпочиває…(діти сідають на подушки)
-Діти, у чому живе зима? ( у віршах,
в музиці, у картинах) Як ще можна побачити зимову красу? Можна створити свою
картину зими за допомогою різних речей, предметів.
- А ще можна створити зиму за допомогою кольорових скелець. Пропоную
підійти до столів і викласти зиму.
Дидактична
гра «Розфарбуй предмети в потрібний колір»
Хід гри: вихователь пропонує кожній картинці підібрати кольорове
скельце і розфарбувати її. Після фарбування вихователь просить дітей назвати,
якого кольору вийшли предмети. Підводить до думки, що колір зими залежить також
від предметів навколишнього середовища(звірят, птахів, рослин, і нас людей
також). Діти викладають зиму на столику, потім створюють загальний портрет зими
у вигляді мозаїки на столі.
Полілог «Чи можна вважати зиму
безбарвною порою року?»
Щиро дякую вам за хвилини радості. Яке це щастя, діти, вміти бачити навколо
себе щось незвичайне, нове, чарівне.
Немає коментарів:
Дописати коментар