середу, 29 листопада 2017 р.

Заняття "Подорож з хмаринкою"



 Сьогодні хочу вас ознайомити з інтегрованим заняттям з пошуково-дослідницької діяльності, яке я проводила у середній групі



«Подорож з хмаринкою»
                                                                                             
      ЗДО№6
                                      І.В.Мартинюк, вихователь
Мета. Сприяти розвитку пізнавальних процесів, розвитку мовленнєвої компетентності, вміння відповідати на запитання. Розвивати логічне мислення, уяву, увагу, окомір,спостережливість,викликати емоційний відгук на перетворення води.Стимулювати інтерес і допитливість у пізнанні природи. Виховувати емоційно-позитивне ставлення до пошуково-дослідницької діяльності, зокрема до перетворень води,її ролі та цінність для живої природи, бережливе ставлення до води. Поповнити словник епітетами,словами-діями, художнім словом (використання прислів’їв). Збагачувати уявлення дітей про воду, як об’єкт неживої природи. Вправляти в умінні розрізняти ознаки, стан води. Дати поняття про місце знаходження води в природі. Формувати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв’язки під час пошуково-дослідницької діяльності.Продовжувати знайомити з властивостями води(важка, брудна, чиста, прозора,кришталева, шумна, тече, ллється, поїть живі організми, без запаху,без смаку). Дати уявлення про різні види хмар (перисті, шаруваті, купчасті), про здатність перетворення хмар на різні предмети.

Матеріал. Презентація казочки «Подорож хмаринки-Веселинки», пластикові стаканчики з водою по кількості дітей, піском, ложка, фарба, мука, глина, пісок, камінці, розмальовка водою, ванночка(або велика миска), пластикова пляшка, дитяче відерце, вентилятор, глечик, чашка, пластикова склянка, серветка, грудочка землі, прислів’я, вірші про воду, тампон, тарілочки
Хід заняття
Синє полотно на екрані
- Діти, що ви бачите?(блакитний колір, небо тощо)
Гляньте,діти,ви на небо,
Гляньте всі, які дива!
Баранцями білими,
Вкрились небеса.
(Пливуть  білі хмарки по синьому екрані)
- Діти, що це?(хмарки) А у вірші «баранці»?То що це: хмарки чи баранці? (хмарки) На що схожі хмарки?(баранці, вата, сніг, волосся, молоко, папір, м’ятий папір, крейда, шубка, шерсть, пір’я, фарба біла, м’ячик) Чи можна доторкнутись до хмарки? Чому?Чи завжди хмарки однакові?Які вони  бувають за розміром?(великі, малі) Які вони бувають за кольором?(сині, сірі, прозорі, темні, білі)А ще хмарки поділяють на види. Є хмарки:
Перисті. Вони бувають у вигляді тонких білиххвилястихниток, клаптіваболіній, витягнутиху ряд. Спостерігаютьсятакі хмари в гарну погоду 
Купчасті хмари. Яскраво-білі хмари, що утворюються влітку.Вони зда- ються пухнастими і мають вигляд великих куль.
Шаруваті хмари.Сірий, однорідний шар хмарності.
Полілог «Як ви думаєте, чи можуть хмарки перетворюватись на інші предмети?»
- Пропоную вам переконатись в цьому і послухати казочку «Подорож хмаринки-Веселинки».
«Жила собі якось на небі хмаринка-Веселинка. Чому Веселинка?Бо дуже вже вона любила веселитися, усіх перекривляючи. Летить якось по небу Весе-линка, а на пеньку сидить зайчик-Вуханчик. Побачила вона його і захотіла стати зайчиком. Ось вона і зайчик. Гукнула хмаринка:
- Гей, зайчику, я тут!
Глянув зайчик на хмаринку і образився.
- Чому ти мене перекривляєш? От, капосна.
Хмаринка посміхнулася і полетіла далі.
Побачила вона півника-Співунця і захотіла стати півником. Ось вона і півник. Гукнула хмаринка:
- Гей, Співунець, я тут!
Глянув півник на хмаринку і образився.
- Чому ти мене передразнюєш? От, вередлива.
Хмаринка  знову посміхнулася і полетіла далі.
Побачила вона песика-Гавчика і захотіла стати песиком. Ось вона і песик.
Гукнула хмаринка:
- Гей, Гавчику, я тут!
Глянув песик на хмаринку і образився.
- Чому ти на мене перетворилась? Не буду з тобою гратись.
Хмаринкапосміхнуласяі полетіладалі.
І де не літала хмаринка-Веселинка  все пустувала і пустувала. Кого не зустріне – кожного перекривляє. То вона сердечко,то грибочок, то дельфин, а то пірїнка.Врешті всі почали називати її Пустункою.
- Ні, я хмаринка! Я хмаринка-Веселинка! А їй знову: «Ти, Пустунка!»
- Я, хмаринка!Хмаринка! – сказала Веселинкаі розсміялася так голосно, що пішов дощик. Розвеселилися всі ображені звірята і пробачили хмаринку-Веселинку  за її пустощі.З тогочасу дощик – це краплинки хмаринки.

- То  чи можуть хмарки перетворюватись на інші предмети?На кого перетворювалась хмаринка в казочці?Ось і подружились ми із хмаринкою.
- Діти, то що падає з хмаринки?(Дощик).
Давайте разом покажемо, як падає дощик. Тож підготуємо долоньки і пальчики.

Пальчиковагімнастика
1. Дощикпадаєтук – тук (стукають по долоньці одним вказівнимпальчиком)
2. Голосніше стає звук (стукають двома пальчиками).
3. Ще краплинок додамо (стукають трьома пальчиками).
4. Гримить злива у вікно (стукають всією долонькою).

- Діти!Ви знаєте нашаВеселинкане просто хмаринка, а й дослідниця. Ви вже напевноздогадалися, що досліди вона проводить з водою. Ось вона підготувала для вас сюрприз і запрошує всіх підійти до столика.

ДОСЛІД №1 Що міститься в грудочці землі?
- У мене є що?(грудочка землі) На чому вона лежить?(на паперовій серветці)
Прикрию іншою серветкою,притисну, що залишилось на серветці?(вода)
Звідки вона там взялася?(виділилася з землі)Так, водичка крізь грунт потрапляє до корінця рослини і таким чином напуває рослину.
Ø Хто водичку попиває – той міцне здоров’я має(залучаю дітей до повторення)
ДОСЛІД № 2
- А тепер спробуємо перелити воду із однієї склянки в іншу. Переливаємо:
пластикова пляшка – відерце – глечик – чашка – пластиковий стакан.
- Яка вода? (Рідка)
- Що робить вода? ( Тече, ллється, біжить, капає, хлюпоче, дзюрчить, булькає, періщить, шумить, несеться, крапає, сичить).
ДОСЛІД № 3
- А зараз візьміть в одну руку порожній стакан, а в іншу – стакан з водою.
- Що можна сказати про стакан з водою?
- Правильно, він важкий, а пустий стакан – легкий. Значить, вода має вагу. ДОСЛІД № 4
- А як ви думаєте, чи пахне вода?
- Понюхайте, як я.
- Чи має вода запах?
- Отже, вода без запаху.
ДОСЛІД №5.
- Скуштуйте воду. Чи має вода смак?(без смаку)
ДОСЛІД №6
- А ви любите гратись в хованки?
- Зараз водичка пограється  з вами в хованки.
- Давайте попробуємо опустити в воду ложку. Вам видно ложку?
- Чому вам її видно? (Тому що вода чиста, кришталева, прозора, світла, охайна).
Насипте пісок, фарба, глина, камінці, мука і помішайте ложкою. Яка вода?(брудна, неохайна, мутна, темна, кольорова)Таку воду можна пити?Чому?
Ø Чиста вода – хворобі біда(залучаю дітей до повторення)
ДОСЛІД №7
А ще вода буває тиха і шумна. Зараз у мисці, яка вода?(тиха) Де ви бачили шумну воду?(на морі) Чому вона там шумна?(є вітер) Веселинка пропонує вам відчути  себе на морі. Вмикаю вентилятор, вимикаю. Запитання,що відбувалось з водою?
- Діти, нашахмаринка-дослідниця показала нам стільки цікавого. Давайте зробимо їй подарунок і розкриємо секрет малювання водою.У вас на столах є цікаві малюночки.
- А щоб проявився ваш малюнок, став кольоровим попросіть допомоги у водички  в ваших тарілочках.
- Візьміть ватний тампончик, вмочіть його у водичку і ретельно змочіть свою картинку.
- Хто у вас з’явився на малюнку за допомогою водички?

- Діти, подаруйте свої роботи Веселинці, нагадайте прислів’я про воду
Ø Хто водичку попиває – той міцне здоров’я має
Ø Чиста вода – хворобі біда
Ø Водичка –  найстарша сестричка

Я хмаринка -  веселинка
По небі гуляю
Квітам, діткам посміхаюсь
І всіх звеселяю.
Яка у нас погода?
Весела, як завжди:
Бо є смішна нагода
В калюжах походить,
Впіймати краплинку
Веселу на льоту, -
Коли дощить хмаринка,
Я весело росту!

Немає коментарів:

Дописати коментар