понеділок, 27 лютого 2023 р.

Комплексне заняття для дітей молодшої групи "В пошуках рукавички"

Презентація "В пошуках рукавички"

В пошуках рукавички

 Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування з елементами ТРВЗ з пріоритетом на дитину в природному середовищі у молодшій групі.

Підготувала вихователь

Інна Мартинюк



 Мета. Розвивати зорову і слухову пам’ять, увагу,мислення, зв’язне мовлення, мовне дихання, окомір. Сприяти розвитку вміння емоційно сприймати героїв казки, запам’ятовувати їх образно-художні назви(лисичка-сестричка, зайчик-побігайчик, мишка-шкряботушка, вовчик-братик, ведмідь-набрід, жабка-скрекотушка, кабан-іклан.Виховувати посидючість,витримку, вміння не перебивати, вислухати товариша.Заохочувати до спілкування за темою казки. Спонукати до вміння розташовувати героїв казки по порядку, так як йшли до рукавички.Викликати у дітей захоплення красою зимового лісу.Продовжувати використовувати прийоми ТРВЗ у роботі над казкою (д/г «Виправ помилку», д/г «Я чую. бачу, відчуваю», д/г «Прикрась слово"). Продовжу- вати вправляти в утворенні кличної форми іменників у називанні героїв казки «Рукавичка», підбиранні прикметників до поданих іменників, узгоджувати в роді та числі. Продовжувати формувати вміння доводити власну думку. Продовжувати удосконалювати вміння підбирати картинки казкових героїв і співвідносити їх з тінню.

 Матеріал. Декорація зимового лісу в групі, торбинка з в’язаними героями казки «Рукавичка», паперові сніжинки, ілюстрації до д/г «Виправ помилку», аудіофіз- культхвилинка «На галяві зайці танцювали»,іграшка собачка, предметні картинки про зиму, герої до казки «Рукавичка» з фетру, кошик солодощів, ілюстрації героїв до д/г «Відгадай за тінню».

      

Хід заняття

Діти заходять у групу. Вітаються з гостями(шлють повітряний поцілунок)

- А зараз підійдіть до столика і спробуйте відшукати казкових героїв, які повтікали з картинок. Д/гра «Знайди героя за тінню». Що справились? Молодці.(Чути гавкіт собаки)

- Діти, хто гавкає?(Собака)Так до нас завітав собачка. Якийсь сумний і невеселий, чомусь без господарів. Пропоную дитині запитати: «Чому ти, собачко, сумуєш?» Собачка каже, що він з дідусем ішов лісом. Дідусь загубив рукавичку і попросив її відшукати. То що, діти, допоможемо собачці?(так)А пригадайте в якій казочці дідусь загубив рукавичку?(казка «Рукавичка»).А де він міг її загубити? (в лісі)

Отже,щоб допомогти собачці у пошуках рукавички ми з вами відправимось до лісу.(Собачку беремо з собою)

 - Вітер в лісі погуляв

   Багато гілок наламав.

   Щоб до лісу нам прийти

   Через них нам треба перейти.

   (Діти стають один за одним)

Через гілочки ми йшли

Рип-рип-рип.

У лісок ми прийшли

Рип-рип-рип.

(Увага на екран. Ліс,сніг падає,дерева голі, ялинки)

- Ось,ми у лісі. Як тут гарно! Яка пора року?(Зима)

Д/г «Прикрась слово»

(Діти беруть предметну картинку,називають яка зима  і кладуть картинку в тарілочку).

Д/гра «Чую,бачу,відчуваю»

(Що бачите в лісі?Дерева в сніжку, ялинки, сніг іде, дерева високі і низькі, сонечка нема.

Що чуєте? Рипить сніжок, дерева розмовляють, дідусь плаче

Що відчуваєте? Сніжинка впала на носик, зайчик стрибає, лисичка біжить)

 -А що там під ялинкою?(Торбинка)

(Натискаю на торбинку вона зникає і з’являється в групі. Діти по черзі виймають тваринок, а діти мають назвати тваринку так, як її називають в казочці «Рукавичка» і покликати до нас.

 (На екрані гора снігу. Може під нею рукавичка. Пропоную роздмухати гору. Роздаю дітям сніжинки. Вони кладуть сніжинку на долоньку. Дмухають на сніжинку, здувають з долоньки). Мовна вправа «Здуй сніжинку»

(Гора снігу зникає, з’являються картинки)

Д/гра «Виправ помилку»(потрібно виправити на правильне твердження з казки «Рукавичка»)

1.Ішла бабуся лісом і загубила рукавичку.

2.Сидить мишка в рукавичці, а до неї прибігла Курочка Ряба.

3.Підходить вовчик до рукавички і каже: «Діточки козеняточка відчиняйтеся, відмикайтеся, ваша мама прийшла, молочка принесла»

4.Знайшли поросята рукавичку.

- Діти, що ж робити і тут рукавички не знайшли. Як же собачці допомогти?Дивіться чиїсь вушка стирчать?Хто це?(зайчик)

(Пропоную дітям запитати у зайчика чи не бачив рукавичку. Зайчик  пропонує з ним погратись спочатку. Запропонувати виставити героїв в ряд один за одним так, як вони йшли до рукавички. Запитати:

1.Хто перший прийшов до рукавички?

2.Хто останній прийшов до рукавички?

3.Хто прийшов після вовчика?

4.Хто пристрибав перед зайчиком?

5.Хто прибіг після зайчика?

6.Хто другий прийшов до рукавички?

7.Хто третій прийшов до рукавички?

(Зайчик віддає рукавичку і пропонує потанцювати під пісню «На галяві зайці танцювали». Собачка дякує малятам. Діти виходять з лісу, тримаючись за мотузочку  і знаходять кошик з печивом у групі)

 

Немає коментарів:

Дописати коментар