пʼятницю, 6 січня 2023 р.

Батьківська конференція «Здоров’язбережувальні технології в роботі з дітьми»

Протокол № 1

групових батьківських зборів

 ПОРЯДОК  ДЕННИЙ

 Батьківська конференція «Здоров’язбережувальні технології в роботі з дітьми»
 1.Що таке здоров’язбережувальні технології? Значення сміху, кольору, піску для маленьких дошкільників (виставка кольорових долоньок)                                           
2. Педагогічні вправи для батьків з кольоротерапії. 
3. Чого очікують батьки від дітей в дошкільному закладі? (гра «Відкритий мікрофон»)
4. Пам’ятка «Батькам про кольоротерапію»

                                                                                                                                                                    Здоров’язбережувальні технології в роботі з дітьми
                                                                                                                                                                         «Турбота про здоров’я – це найважливіша   справа вихователя.
                               Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світосприймання, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.»
             В.О.Сухомлинський

Зберегти психічне і фізичне здоров'я кожної дитини — одне з провідних завдань дошкільного закладу. Перед педагогами стоїть непросте питання вибору найбільш ефективних, оптимальних для своїх вихованців здоров'язбережувальних технологій та методик, адже, застосовані безсистемно, невчасно,  неузгоджено,  вони можуть не лише не допомогти, але й зашкодити.

Технологія — це наука про майстерність. Технологія передбачає точне виконання певного алгоритму дій, детальне визначення кінцевого результату й обов'язкове досягнення його.

Здоров'язбереження — складний процес, забезпечення якого передбачає виконання ряду умов.

Створення сприятливих умов розвитку, виховання, навчання дитини в дитсадку. Це передусім створення спокійного середовища, яке не пригнічує психічних процесів дитини; відсутність стресових ситуацій; адекватність вимог до дитини з боку дорослих — вихователів і батьків; прийнятний, такий, що найбільше відповідає природі дитині, темп життя.

 

Здоров'язбережувальні технології можна поділити 

на три групи

 Технології збереження та стимулювання здоров'я, які сприяють запобіганню стану перевтомлення, гиподинамії та інших дезаптаційних станів (психологічні етюди, динамічні паузи, фізхвилинки, гімнастики: пальчикова, дихальна, зорова, псхогімнастика)

Корекційні технології (казко- терапія, музикотерапія, пісочна,  сольова терапія, кольоротерапія, сміхотерапія, арт-терапія).

Технології навчання здоровому способу життя (різні види масажу, самомасажу, ігротерапія, проблемно-ігрові методики).Зупинимося на значенні сміху, кольору, піску для маленьких дошкільників розгляді технологій, ефективність яких перевірена часом.

Арт-терапія – лікування мистецтвом. Відносно новий метод психотерапії, який досить широко використовується в роботі з дошкільнятами. Запропонуйте вихованцеві виразити свої емоції, почуття, проблеми за допомогою ліплення, малювання. Такі заняття допомагають зняти психічне напруження.

Казкотерапія – це інтегрована діяльність, у якій дії уявної ситуації пов’язані з реальним спілкуванням, що спрямоване на самостійність, активність, творчість, регулювання дитиною власного емоційного стану. Казкотерапія – це метод, у якому казкова форма застосовується для інтеграції особистості, розвитку її творчих здібностей, удосконалення взаємодії з навколишнім світом. Використання казок у корекційній роботі з дітьми раннього і молодшого дошкільного віку сприяє як цілеспрямованому, так і спонтанному розвитку словника і зв'язного мовлення, розвитку причинно-наслідкових відносин подій і відображенню їх в мові, включає в роботу всі аналізаторні системи. Настає перехід образів-уявлень в образи-поняття, що важливо для подальших етапів навчання 

Кольоротерапія. Діти дуже чутливі до кольорів. Споглядання кольорів веселки сприяє  вбиранню енергії Сонця, гармонізації почуттів та думок.Нервова система здорової дитини потребує позитивного енергетичного впливу, яскравих кольорів і світлих їх відтінків навколо себе. 

Рекомендована робота з дошкільниками з кольоротерапії:

1. Вправи на релаксацію «Зелений ліс», «Зоряне дихання» тощо.

2. Графічні вправи «Хвилинки-кольоринки» з метою заспокоєння дітей. Протягом 4-5 хвилин діти роблять колоровими фломастерами, олівцями довільні малюнки.

3. Міні-заняття з кольоротерапії.

Сміхотерапія. У народі кажуть: «Сміх – це здоров’я». Справді, він допомагає зняти стрес, підняти настрій, сприяє виділенню потрібних гормонів, змушує працювати м’язи обличчя та тіла людини.

     Наука про сміх – гіотологія- стверджує, що сміх позитивно впливає на  фізичний розвиток дітей. Сьогодні сміхотерапія практикується в усьому світі.

    Виявляється, сміх буває різним: веселим і отруйним, радісним і сумним, розумним і недоречним, іронічним і щирим, цинічним і сором’язливим. І не кожен сміх позитивно впливає на наше здоров’я. Окрім того, сміх як важливий засіб дихання дає легеням можливість повністю звільнитися від повітря. Він також знижує частоту ритму серця, нормалізує артеріальний тиск, сприяє виробленню життєво необхідних гормонів радості. Реакція імунної системи на сміх прямо протилежна реакції на стрес. Навіть саме промовляння «хі-хі», «хо-хо», «ха-ха» дає клітинам імунної системи команду атакувати чужорідні тіла – віруси, злоякісні клітини тощо. Тому сміх рівнозначний прогулянці по лісу чи кисневому коктейлю.

    Щоб діти росли здоровими, веселими, слід впроваджувати в освітньо-виховний процес  «хвилинки-смішинки», розваги, гуморини, що викликають позитивні емоції.

Пісочна терапія.  Пісок і вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Пісок «поглинає» негативну енергію, «очищує» енергетику людини, стабілізує її емоційний стан.

  

 Педагогічні вправи для батьків з кольоротерапії

1.Вправа «Оздоровлення кольором»(Колір можна ввести в тіло через їжу, воду, дихання, шкіру — вона вбирає колір, якого не вистачає організму)

Це відбувається таким чином: батькам пропонують сказати, який у них зараз настрій, тоді  батьки отримують картку  відповідного кольору, але кожен іншу. 5 хвилин дивимось на колір.Запитання:Чи змінився настрій?З якого на який?Що хочеться сказати чи зробити?

2. Вправа «Склади слово»(Кожен народ має свій, властивий йому, колір: німці — сірий, англійці — чорний, французи — світло-сірий, іспанці та італійці — світло-жовтий, слов’янські народи — червоний з відтінками та зелений. Голосні звуки нашої мови теж мають певні кольори: а — білий, е — жовтий, і — червоний, у — коричневий, о — сірий).

Це відбувається таким чином:перед батьками лежать різнокольорові картки, які відповідають певному голосному звуку. Вихователь називає слово,батьки викладають його замінюючи голосні звуки картками відповідного кольору. Коли батьки трохи освояться зможуть кожен викласти власне слово,а інші спробують відгадати.

3.Вправа «Спробуй відгадай» (Фахівці, дослідивши творчість видатних музикантів, дійшли висновку, що музика має колірне забарвлення: твори Бетховена — синього кольору, Мендельсона — світло-рожевого, Шумана — зеленого, Чайковського — блакитного, Прокоф’єва — золотисто-коричневого.

   Це відбувається таким чином:    батькам пропонують послухати музику різних композиторів,  яка відповідає кольору карток.  Потім включають музику відповідного композитора, а батьки мають пригадати картку, яка їй відповідає і підняти її).

Чого очікують батьки від дітей в дошкільному закладі (гра «Відкритий мікрофон»)

1. Створення на заняттях атмосфери творчості, зацікавленості, невимушеності, експериментування, емоційного переживання, що сприяє колірному відкриттю у дітей.

2. Спрямованість на активізацію мислення як способу художнього освоєння дітьми кольору світу.

3. Розвиток у дітей сенсорного сприйняття кольору.

4. Розвиток колірного сприймання.

5. Розкриття резервів дитини у кольорі та вміння винаходити способи колористичного рішення малюнка; створювати свої колірні комбінації, виражати себе через колір.

6. Розвивати прагнення до пізнання кольору, краси фарб у природі, мистецтві, навколишньому світі.

7. Викликати бажання досліджувати колір, експериментувати з ним, створювати цікаві колірні комбінації.

 

«Батькам про кольоротерапію»

Консультація для батьків
                                                                                      Підготувала вихователь

                                                                                                       Інна Мартинюк

      Кольори відіграють величезну роль у життєдіяльності дитини. Адже вони володіють силою змінювати її настрій, покращувати поведінку, регулювати сон і апетит, коригувати самопочуття. Одні колірні гами можуть заспокоїти малюка, а інші, навпаки, порушити або навіть налякати. Крім того, кольори розкажуть про дитячий характер, тривоги й хвилювання малюка. Дитяча кольоротерапія, заснована на впливі фотонів світла на головний мозок дитини. За допомогою неї можна добитися величезного успіху в корекції апатії, підвищеної дратівливості, гіперактивності і навіть агресивності. В однорічному віковому періоді дитина робить перші спроби розрізнення фарб і пізнання тонів. Вченими було відмічено, що однорічні малята частіше віддають перевагу жовто-зеленій гамі кольорів. Тому на даному віковому етапі оптимально буде оточити дитину іграшками спокійної однотонної палітри. Наприклад, кубики, якими грається дитина, повинні бути одного кольору. У віковому періоді від двох до трьох років іграшки можуть бути різних кольорів (максимум 4 кольора). До шестирічного періоду діти, звичайно, починають віддавати перевагу яскравим фарбам. Крім того, всі кольори поділяються на активні і пасивні. До активних – відносять яскраву палітру, представлену червоним, помаранчевим і жовтим. Перераховані кольори впливають збудливо і прискорюють всі процеси в організмі. До пасивних – відносять світлі відтінки, представлені зеленим, рожевим, блакитним і частково білим тоном.  

        Вибирати одяг також слід з певною обережністю, так як надмірно яскраві вбрання будуть негативно впливати на дитину і його оточення. Тому рекомен- дується віддавати перевагу однотонним і спокійним тонам в одязі.

        Дитяча кольоротерапія, в першу чергу, передбачає встановлення улюбленого кольору крихти з послідовним наповненням таким кольором простору, що оточує малюка. З цією метою потрібно знати значення для малюка кожного кольору. В основному, в якості своїх улюблених квітів малюки вибирають жовтий, червоний або зелений, що свідчить про нормальний дитячий розвиток. Таких дітей цікавить все яскраве і нове, незвичайне і незвідане. Вони динамічні і не можуть перестати досліджувати світ навіть на мить. Якщо дитина віддає перевагу білій або чорній кольоровій гамі, то це говорить про замкнутість малюка. Такій дитині комфортніше наодинці з собою, аніж в оточенні однолітків. Споглядання фіолетових, блакитних і синіх відтінків здатне заспокоїти дитину, зняти тривожність, позбавити від сум’яття. Впливати на дітей зеленою гамою рекомендується при перевтомі або якщо вона на межі нервового зриву. Також потрібно враховувати, що надлишок зеленого кольору може нагнати тугу і спровокувати головний біль. У випадках, коли малюки засмучені і самі не в змозі заспокоїтися, застосовують помаранчеву і жовту палітру. 

        Проводити дитячі програми кольоротерапії потрібно гармонійно. Дитина і колір повинні складати єдине ціле. Для корекції поведінки або емоційного фону дітей використовуйте потрібні кольори в оздобленні кімнати, при виборі іграшок та інших предметів дитячого вжитку. 

 

                                       Висновок

Здоров’я - не все, але без здоров’я – нічого.                                                                                                                                                           Сократ

Тож давайте виховувати здорову, творчу й мислячу особистість!

 

                 




Немає коментарів:

Дописати коментар