четвер, 14 жовтня 2021 р.

«Прийшла осінняя пора…» (заняття з художньо-мовленнєвого розвитку в старшій групі)


      «Прийшла осінняя пора…» (заняття з художньо-мовленнєвого розвитку в старшій групі)

 






Мета. Сприяти розвитку зв’язного монологічного та діалогічного мовлення, довільної уваги, спостережливості, естетичного сприйняття мистецьких творів, виявляти емоційне ставлення до зображеного. Виховувати любов до природи, бажання помічати гарне у навколишньому середовищі, прагнення до правильного мовлення. Формувати уміння будувати зв’язні монологічні висловлювання під час складання творчої розповіді опису за своїм сюжетним малюнком і планом вихователя. Вправляти в утворенні складних слів з двох менших, в підбиранні означень до іменників, вживанні речень із   словом  наче. Вдосконалювати у складанні коротеньких розповідей за схемою та речень небилиць за картками-символами. Ознайомити з новим словом веранда.

Матеріал. Картина С.Жуковського «Осінь. Веранда.», дитячі зображення на файлах, картки-схеми, картки-символи, фішки, смайлики за кількістю дітей, кленове і дубове листя, фізкультхвилинка «Осінь», лазерний ліхтарик.

Хід заняття

- Діти, спробуйте здогадатися про що я подумала : листя, дерево, трава, ліс, сонце, птахи, річка….. (про природу).

- Чи любите бувати на природі? Чому?

Гра «» Так - ні»

- Я загадала одне зі слів, що відноситься до природи. Щоб відгадати його, попробуйте запитати про його величину, колір, вік, форму, місце існування…. ( воно велике ?,  воно мале?, воно високе?,  воно зелене?, воно росте?, воно пахне?, його можна їсти?... - дерево)

- Чи сьогодні пропоную завітати на веранду у картину  художника Станіслава Жуковського. А що таке веранда? (міркування дітей)

Веранда – це прибудоване до будинку приміщення, яке може мати чи ні перекриття,  відкрите з одного чи кількох боків.

- Щоб запам’ятати це слово, пограймося з ним:

проспіваємо

прокричимо

скажемо пошепки

промовимо весело

промовимо здивовано

скажемо так, щоб слово застрибало (по складах).

ЗОРОВА ГІМНАСТИКА (з лазерним ліхтариком)

- А ось і картина С.Жуковського. Що ви бачите на веранді? Уявіть, що ви сіли на ці лави. Що відчуваєте? ( пахнуть квіти , вітер грає з волоссям, вітер легко дме, прохолодно…).

- Хто може жити у цьому будинку, якого не видно?

- Погляньте вдалечінь. Що видно? (дерева) Чи можна їх полічити?  Їх багато. Що це може бути? ( ліс, парк)

- Що роблять дерева? (шелестять, шумлять, шепочуть,  перешіптуються, ворушаться, тремтять від холоду, гріються на сонечку, скидають листя, захищають нас від вітру…. ).

- Чи довго зростав цей парк?  Чи могли посадити ці дерева діти? Чому ні? Хто міг посадити дерева у цьому парку? (мама і тато, коли були маленькі; бабуся чи  дідусь).

Д вправа «Закінчи речення».

Дерева у лісі (парку) ростуть довго, тому його треба….. (берегти,доглядати,піклуватися)

- Чи видно з веранди небо? Яке воно? (синє, безкрає, блакитне, хмарне). Чи можна сказати що хмари сердиті?

- Ні.

- Як ви думаєте, що роблять хмарки? (хмарки грають у хованки, доганяють одна одну, красуються, змагаються між собою).

- Гарно як, не хочеться покидати такої краси. Як же художник міг назвати цю картину? (міркування)

А назвав її просто - «Осінь. Веранда».

Ми теж зображали картини. Тож давайте складемо невеликі розповіді за своїми картинами. Пропоную план: Яка пора року прийшла?Що відбувається з природою восени?Як розвиваються події у ваших зображеннях?

1. «Осіннього ранку дівчинка Марійка одягнула червону курточку, жовту шапочку, узяла плетений кошик і пішла до лісу. Там поміж соснами  та березами  знайшла підберезовики, білі гриби, а мухомори вона обминала. Весела і щаслива повернулася Марійка з лісу додому.»

2. «Я намалювала стіл у кімнаті. На столі у синій вазі  стоять осінні квіти: чорнобривці, айстри, жоржини. Вони різнокольорові і пахучі» - Що було до того, як квіти опинилися у вазі? ….

3. «На галявині біля лісу росла собі  берізка та горобина. Берізка пишалася своїх гарним золотистим вбранням.  Горобина милувалася червоним намистом. Коли це на галявину виповз їжачок Він шукав  місце де зробити кубельце. ».. Що їжак міг запитати у горобини?

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

- Поки з вами танцювали осінь залишила силуети листя . Візьміть по одному листку. Розділіться на дві команди.

- Діти чи хочете ви ще пограти зі словами? (по черзі до кожної команди)

Вітер - пустотливій, холодний,  легкий, грайливий, руйнівний,…

Сонце – жовтогаряче.сліпуче, пекуче, вогняне, золотисте…

 

Веселка різнокольорова,наче…

Дощ прозорий,наче…

 

- Перед вами на столах картки. Вам треба скласти коротеньку розповідь 

 

осінь

вітер

дерево з ябл.

Прийшла господиня осінь.  Привела з собою пустотливий вітер. Він гуляє по саду  і обтрушує стиглі , червонобокі яблука
    

осінь

фарби

берізка

золота

Прийшла  золота осінь. Взяла вона чарівного пензля. Розмалювала берізці коси у жовтий колір.

-  Чи любите ви веселі історії? Пропоную скласти речення - небилиці, використовуючи предметні картинки.

 

 

подушка

морозиво

шепіт

Подушка з’їла морозиво.

 

 

м’яч

пір’їна

верблюд

М’яч , як пір’їнка, злетів угору і розсмішив верблюда.

 

 

Підсумок. Яке нове слово сьогодні почули?Що цікавого дізналися?Що легко було робити, а що незовсім?


Немає коментарів:

Дописати коментар