Комплексне заняття з використанням ТРВЗ, старша група
Підготувала вихователь Мартинюк І.В.
Мета. Розвивати творчу уяву, пам’ять, мислення, інтерес до живої природу. Виховувати бажання брати участь у бесіді, мислити системно, творчо, розмірковувати і знаходити вихід із проблемних ситуацій. Познайомити дітей із ресурсами лісу. Вдосконалити вміння складати казку на новий лад, ототожнювати себе з картинкою. Закріпити вміння розрізняти дерева за характерними ознаками. Підвести до сприйняття дерев, як живих об’єктів.
Хід заняття
- Діти,який у вас
настрій? Покажіть мені,будь-ласка, свої оченята. Я бачу,що ще не у всіх вас
заграв вогник доброти. А так хочеться,щоб у всіх вас світилися оченята. Я
придумала,давайте візьмемо один одного за долоньки і тоді маленький промінчик
добра перейде від одного до іншого, і засяє радістю у ваших оченятах. Ну, ось тепер я бачу,що всі
ваші оченята сяють.
(Знімаю скатертини з мольбертів)Пропоную дітям поглянути,де ми опинилися,що
навколо нас(дерева,ліс)А якщо добре придивитись до дерев,то що про них можна
сказати,які вони?(незвичайні, казкові, чарівні…)Чому?(бо мають різний настрій)
А чому вони мають різний настрій?(Думки дітей:може зайчик здер кору, може впало
гніздечко, може хтось зламав гілочку, може вітерець позривав листочки тощо).А
до якої природи ми відносимо дерева?(живої)То напевно дерева і розмовляти між
собою вміють?(Звучить аудіо запис дерев,діти слухають)
- То про що говорили дерева в лісі?(Я – найвище, я – найкорисніше,я –
найнижче,я –
найвеселіше,я – найгарніше тощо)Діти, а хіба може бути одне дерево краще чи
корисніше за інше?Чому?(Бо всі корисні).А чим корисні дерева?(є домівкою для
птахів,дають кисень,забирають вуглекислий газ, прикрашають нашу планету тощо)А
що виготовляють з дерев?(Думки дітей)
(Поступово доходимо до озера)Запитую:
- А як нам потрапити на іншу сторону?(перепливти)На чому?(човні,надувному
човні. матраці, крузі, подушці, плоту, колоді) От і в нас є плоти. З чого вони
зроблені?(пластмаса, скло, дерево. матерія, папір, картон, метал). Який пліт
нам обрати, щоб не потонути?(Відповіді дітей)
(Проводяться досліди з плотами виготовленими з різного матеріалу. Разом з
дітьми встановлюється,чому пліт не відповідає своєму призначенню. Наприкінці
разом з дітьми робиться висновок. Найкращий пліт дерев’яний,адже він не тоне)
Ось тут у мене є лавочки. Як ви гадаєте з чого вони зроблені? Уявімо що це
колоди і побудуємо пліт. Тоді сідаємо на пліт і говоримо:
Ми на плотику пливем,
Веслом відгрібаємо,
Сонцю радо посміхнемось,
Берега дістанемось.
(Діти відкривають парасольки,бо раптом пішов дощ)
Парасольки
Прилетів
до нас на хмаринці
І
спустився на брук без калош
По
драбинці, як павутинці,
Босоногий
веселий дощ.
Парасолька
раділа кожна,
Приміряла
своє вбрання:
-
Скільки сонцю палити можна?
Хай
цей дощик проллє з півдня!
І
поважно виходили з дому
Парасольки
то тут, то там,
І
кивали своїм знайомим,
Й
розцвітали від привітань…
(Виходимо на берег,а перед нами
іще одне завдання)
Д/гра «Що спочатку,а що потім». Діти знаходять закономірності і потрапляють
до будиночка зробленого з дерева, який виявився сумним. Діти веселять
будиночок. складаючи казочку про меблі, ототожнюючи себе з кожним
предметом.(Н:Стояв в полі теремок, прийшла шафа постукала ніхто їй не відповів
і стала вона там жити. Потім прийшла тумбочка і каже: -Хто в теремочку живе?Я
шафа, а ти хто?- Я тумбочка. Пусти мене в будиночок.- Я впущу тебе, якщо
скажеш,чим ти на мене схожа?(зроблена з дерева,ми меблі,складають одяг тощо)Так
заставляємо будиночок. Вкінці залишаємо меблі в будиночку,щоб не тільки весело
було будиночку, а й звірятам,що там живуть.
- Як ви думаєте,то розвеселили ми будиночок?Чим заставили?
Д/гра «КОМПЛІМЕНТ»
Молодці,діти. Вам сподобалося подорожувати?А на чому ми подорожували? То де
ми були,що ми робили,що бачили?Дякую, вам діти.
Немає коментарів:
Дописати коментар