суботу, 25 вересня 2021 р.

Заняття на тему "Лісові пригоди"(ТРВЗ старша група)

Лісові пригоди

Комплексне заняття з використанням ТРВЗ, старша група

Підготувала вихователь Мартинюк І.В.

Мета. Розвивати творчу уяву, пам’ять, мислення, інтерес до живої природу. Виховувати бажання брати участь у бесіді, мислити системно, творчо,  розмірковувати і знаходити вихід із проблемних ситуацій. Познайомити дітей із ресурсами лісу. Вдосконалити вміння складати казку на новий лад, ототожнювати себе з картинкою. Закріпити вміння розрізняти дерева за характерними ознаками. Підвести до сприйняття дерев, як живих об’єктів.

Хід заняття

- Діти,який у вас настрій? Покажіть мені,будь-ласка, свої оченята. Я бачу,що ще не у всіх вас заграв вогник доброти. А так хочеться,щоб у всіх вас світилися оченята. Я придумала,давайте візьмемо один одного за долоньки і тоді маленький промінчик добра перейде від одного до іншого, і засяє радістю  у ваших оченятах. Ну, ось тепер я бачу,що всі ваші оченята сяють.

(Знімаю скатертини з мольбертів)Пропоную дітям поглянути,де ми опинилися,що навколо нас(дерева,ліс)А якщо добре придивитись до дерев,то що про них можна сказати,які вони?(незвичайні, казкові, чарівні…)Чому?(бо мають різний настрій) А чому вони мають різний настрій?(Думки дітей:може зайчик здер кору, може впало гніздечко, може хтось зламав гілочку, може вітерець позривав листочки тощо).А до якої природи ми відносимо дерева?(живої)То напевно дерева і розмовляти між собою вміють?(Звучить аудіо запис дерев,діти слухають)

- То про що говорили дерева в лісі?(Я – найвище, я – найкорисніше,я – найнижче,я –

найвеселіше,я – найгарніше тощо)Діти, а хіба може бути одне дерево краще чи корисніше за інше?Чому?(Бо всі корисні).А чим корисні дерева?(є домівкою для птахів,дають кисень,забирають вуглекислий газ, прикрашають нашу планету тощо)А що виготовляють з дерев?(Думки дітей)

(Поступово доходимо до озера)Запитую:

- А як нам потрапити на іншу сторону?(перепливти)На чому?(човні,надувному човні. матраці, крузі, подушці, плоту, колоді) От і в нас є плоти. З чого вони зроблені?(пластмаса, скло, дерево. матерія, папір, картон, метал). Який пліт нам обрати, щоб не потонути?(Відповіді дітей)

(Проводяться досліди з плотами виготовленими з різного матеріалу. Разом з дітьми встановлюється,чому пліт не відповідає своєму призначенню. Наприкінці разом з дітьми робиться висновок. Найкращий пліт дерев’яний,адже він не тоне) Ось тут у мене є лавочки. Як ви гадаєте з чого вони зроблені? Уявімо що це колоди і побудуємо пліт. Тоді сідаємо на пліт і говоримо:

 

Ми на плотику пливем,

Веслом відгрібаємо,

Сонцю радо посміхнемось,

Берега дістанемось.

(Діти відкривають парасольки,бо раптом пішов дощ)

Парасольки

 

Прилетів до нас на хмаринці

І спустився на брук без калош

По драбинці, як павутинці,

Босоногий веселий дощ.

 

Парасолька раділа кожна,

Приміряла своє вбрання:

- Скільки сонцю палити можна?

Хай цей дощик проллє з півдня!

 

І поважно виходили з дому

Парасольки то тут, то там,

І кивали своїм знайомим,

Й розцвітали від привітань…

 (Виходимо на берег,а перед нами іще одне завдання)

 

Д/гра «Що спочатку,а що потім». Діти знаходять закономірності і потрапляють до будиночка зробленого з дерева, який виявився сумним. Діти веселять будиночок. складаючи казочку про меблі, ототожнюючи себе з кожним предметом.(Н:Стояв в полі теремок, прийшла шафа постукала ніхто їй не відповів і стала вона там жити. Потім прийшла тумбочка і каже: -Хто в теремочку живе?Я шафа, а ти хто?- Я тумбочка. Пусти мене в будиночок.- Я впущу тебе, якщо скажеш,чим ти на мене схожа?(зроблена з дерева,ми меблі,складають одяг тощо)Так заставляємо будиночок. Вкінці залишаємо меблі в будиночку,щоб не тільки весело було будиночку, а й звірятам,що там живуть.

- Як ви думаєте,то розвеселили ми будиночок?Чим заставили?

Д/гра «КОМПЛІМЕНТ»

Молодці,діти. Вам сподобалося подорожувати?А на чому ми подорожували? То де ми були,що ми робили,що бачили?Дякую, вам діти.

Немає коментарів:

Дописати коментар