четвер, 9 січня 2020 р.

Заняття "Горобець"(використання в роботі творчості Н.Горик)


Горобець(орігамі з кружечків)
Комплексне заняття (математика, художня література,аплікація),середня група
І.В.Мартинюк,вихователь


Мета. Розвивати пам’ять, мислення, здатність уважно слухати пояснення виховате ля, відповіді товаришів, помічати неточності, виправляти їх. Виховувати посидю чість. Привчати доводити розпочату справу до кінця. Узагальнити знання дітей про числа і цифри в  межах 3, вправлятись у лічбі різних аналізаторів (зору, слу ху). Закріпити кольори (сірий, коричневий, чорний). Вправляти в розрізненні і називанні геометричних фігур (трикутник, круг, квадрат). Продовжувати вправ ляти у вмінні виразно розповідати і слухати вірш Н.Горик «Горобець», запам’я товувати казку «Як горобець вчився співати»  і вміти розповідати іншим дітям.

Під час художньої праці:розвивати впевненість в своїх силах,у можливості досягти успіху. Виховувати акуратність в роботі,посидючість,бачити результат праці. Закріпити технічні прийоми складання кружечків,викладання форм на аркуш паперу та наклеювання їх. Вчити дітей аплікувати горобця, використовуючи техніку орігамі.
Матеріал. Іграшковий телефон, геом.фігури з наклеєними на них цифрами, загадка, іграшковий горобець, гілочка в сніжку(пінопласт). Для художньої праці:кружечки чорного,сірого,коричневого кольорів різних діаметрів, клей, серветки, пензлики, клейонка,аркуш паперу з зарання виготовленою дітьми гілочкою з пінопласту.

Хід заняття
(Діти вітаються з гостями, сідають на стільці).
- Сьогодні до мене телефонував незнайомець. Він не назвав свого імені,але з його слів я зрозуміла,що він чимось стурбований, бо навперебій називав якісь цифри(дзвонить телефон). Ну,ось знову хтось телефонує. Алло,доброго дня. Це знову ви?Що у вас трапилося?Прошу вас заспокойтеся будь-ласка(говорить в трубку телефону). Діти, це знову той схвильований незнайомець. Ну що з ним робити?А давайте я буду називати  числа, які почую в телефоні,а ви допоможете мені їх записати,показавши відповідну цифру,що є на ваших карточках(Вихователь називає число, а діти піднімають відповідну цифру,тоді вивішує записаний телефон 1-2-3 на килимку. що висить на мольберті)
- Артем,то з яких цифр складається номер телефону?Добре. Зараз я покажу цифру,а Настя плесне в долоні стільки разів, на яку цифру я покажу.(Інша дитина аналізує чи вірно)Катя тупне ніжками тільки разів, яку цифру я покажу(Інша дитина аналізує чи вірно)Юра постукає по стільці стільки разів. на яку цифру я покажу(Інша дитина аналізує чи вірно) Молодці. діти. Отже,номер телефону до незнайомця ми запам’ятали,тож телефонуємо. Ой лишенько хтось постирав на моєму телефоні всі цифри,а замість них наклеїв геометричні фігури. Що ж нам робити, як нам набрати номер?(роздуми дітей)
- Я знаю,що робити. Діти назвіть геометричні фігури наклеєні на моєму телефоні?
(круг,квадрат,трикутник).А тепер подивіться уважно на карточки з цифрами,що у вас в руках, що вони нагадують?(геом..фігури)назвіть геом.фігуру з карточкою під номером 1…(2,3). Тепер нарешті можна телефонувати.
(Вихователь набирає номер телефону, підносить трубку до вуха,імітує розмову)
- Алло!Доброго дня!До вас телефонують з дитячого садка номер 6.Як у вас справи?Може ви скажете,як вас звати і розкажете що у вас трапилось?Так, так, дякую. До побачення(вимикає телефон).

- Діти,це був хлопчик Дмитрик,той що ходить в 1-й клас. Дмитрик розповів,що коли він сьогодні ішов до школи, то побачив на стежці пораненого птаха. У нього була поранена лапка. Він заніс птаха до лікаря. Лікар заклав ліки,лапка загоїлась, зараз птах летить до нас в групу. Але, щоб відгадати назву птаха,треба  послухати вірш. Звучить вірш Ніни Горик «Горобець»(дитина з групи читає вірша).
  
Горобець
Крізь відчинене вікно навпростець
У домівку завітав горобець.
Простягнув мені сіреньке крило
І промовив:
- Підходяще дупло!

Роздивився на чотири боки,
Пообідав із моєї руки.
І вже був би у квартирку утік,
Але раптом перед дзеркало: скік!

- Ти диви, які бувають дива:
Був один я, а тепер мене – два!
Настовбурчився, узяв гребінець:
- А нічого я собі горобець!

І,сказавши на прощання:
- Тів-тів! –
У відчинене вікно полетів.

(Залітає птах і каже: «тів-тів». Діти називають птаха. Пропоную згадати казочку «Як горобець вчився співати»)
Фізкультхвилинка. Помахайте, крильцями, як птах, поблимайте очками, як птах, надуйте животики,порахуйте до 3 і видуйте повітря, як птах.
-Діти чомусь наш птах засумував. Він хоче. щоб ми йому зробили друзів.
(Діти сідають за столи)
Птах,що прилетів,сидить на гілочці з пінопласту. Я пропоную виготовити з паперових кружечків. Запитую,що ми уже виготовляли з кружечків(ялинку,осіннє дерево,лисичку). Запитую в дітей з чого складається птах та якого кольору його частинки(голова,дзьоб,тулуб,грудка,хвіст) Які за величиною частинки?Що зроб- лено з великих кружечків і маленьких?(тулуб,грудка;голова,хвіст,дзьоб)А на чому він сидить?От ми сьогодні будемо робити горобця з кружечків і садити його на гілочку в сніжку.
У вас на столиках є:кружечки різного кольору, величини, клей, пензлі, клейоночки, серветочки,аркуш з гілочкою посипаною пінопластом,яку робили раніше.
Показую, як робити птаха.
- Я беру великий круг коричневого кольору і перегинаю його навпіл,щоб вийшло два півкола. Беру пензлик,вмочую в клей,намазую одну з половинок коричневого півкола і приклеюю її на гілочку,щоб заокруглена частинка дивилася на гілочку. Це тулуб.
Далі беру великий кружечок сірого кольору,перегинаю його навпіл так,як кружечок  коричневого кольору і намазую одну половинку сірого півкола клеєм,тоді ту частинку просуваю у кружечок коричневого кольору так, щоб трішки виглядав. Тоді беру маленький кружечок сірого кольору,перевертаю його кольором донизу, тоді намазую клеєм і приклеюю ось сюди. Це голова. Тоді беру кружечок коричневого кольору і складаю його у вигляді трикутника,загнувши кінчики до середини. Вийшов дзьобик. Намазую його клеєм так, щоб загнута частинка дивилася на мене.(Так само і хвіст)
(Наголошую дітям намазувати частинки на клейоночці, пензлик класти на краєчок кришечки,коли приклеїли примочувати серветкою. Вмикаю музику, діти працю- ють)
- Наш горобець дуже задоволений,що ви допомогли йому знайти друзів. Він був сумний, а тепер повеселішав. Зараз ми розвісимо ваші роботи на одну мотузку і посадимо біля них горобця,нехай любується своїми друзями.


Немає коментарів:

Дописати коментар