неділя, 6 жовтня 2019 р.

Заняття на тему "Подорож пустелею"


Рекомендую переглянути заняття з мовленнєвого спілкування у старшій групі дітей з вадами зору з використанням сучасних інноваційних технологій в роботі з дітьми.

Діти, ще ті мандрівники! Після того, як ми з дітками почали використовувати арт-терапію, малювати героїв віршів, казок, висипати пісочком у трафаретах, створювати моделі і обігрувати на різну тематику у пісочниці. Виникло бажання вирушити у подорож пустелею. Це спонукало створити заняття. Тож дивіться, що з цього вийшло.


Подорож пустелею
(заняття з мовленнєвого розвитку в старшій групі)
Мета. Сприяти розвитку зв’язного монологічного та діалогічного мовлення, довільної уваги, спостережливості, естетичного сприйняття, виявляти емоційне ставлення до зображеного.                                
           Виховувати любов до природи, бажання помічати гарне у навколишньому середовищі, прагнення до правильного мовлення.
          Збагачувати словник словами порівняннями, означеннями, іменниками, дієсловами. Закріпити та поглибити знання дітей про  тварин пустелі. Закріпити вміння підбирати асоціації за кольором, співвідносити ознаки  з назвами слів, узгоджувати іменник з дієсловами. Вправляти малят в доборі спільнокореневих слів, підборі порівнянь(метафори), означень, епітетів.
           Формувати уміння будувати зв’язні монологічні висловлювання під час складання творчої розповіді опису за картинками. Вправляти в утворенні складних слів з двох менших, в підбиранні означень до іменників, вживанні речень із  словом наче. Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання повним реченням, вживати у мовленні різні типи речень.
Матеріал. Ілюстрація пустелі,пісочниця , картки-схеми, картки-символи, фішки, смайлики за кількістю дітей, фізкультхвилинка «Веселі смайлики», аудіозапис звуків пустелі.

Хід заняття
Діти заходять у групу, вітаються з гостями. Вихователь пропонує підійти усім дітям до пісочниці посеред групи.
- Діти, що ви бачите перед собою?(Відповіді дітей. Н.:багато піску,велику пісочницю) Підберіть до слова пісок слова-родичі (пісочок, піщинка, піщить, пісочниця, піщаний)-передавати пісок у кульку промовляючи слова-рими)
Дослід 1.Запропонувати взяти дрібку ПІСКУ, покласти на долоні й розтерти. Що відчуваєте? (Крупинки). З чого складається пісок? (З піщинок). Якого кольору? ( жовті).Чи скріплюються вони в грудку? (Ні).
Дослід 2. Взяти дрібку ПІСКУ і затиснути в кулачок, потім розтиснути кулак і висипати пісок в пісочницю.  Що сталося з піском? (Він розсіявся).Пісок сухий – сипкий.
Дослід 3.Насипати гірку піску.
Запитати.Чи існує таке місце на землі,де лежить стільки багато піску, він завжди сипучий і не скріплюється в грудку? (Відповіді дітей. Н.:на будівництві, великий камаз привезти може тощо).Є — унікальне місце на землі,де постійна спека,засуха та майже повністю відсутня вода… (це Пустеля).ДИВИМОСЬ НА ЕКРАН.
Чи може  пустеля залишати загадки?Які саме?( пропоную дізнатись). 1.Уявимо собі,що ми вирушили в подорож  пустелею. Які явища природи характерні для пустелі?(АУДІОЗАПИС (вітер, град, сонце, дощ,буря ,блискавка – діти відгадуюють). Назвіть, яка це природа? (нежива природа).

ТВОРЧА РОЗПОВІДЬ ЗА КАРТИНКАМИ  (ПОКАЗ НА ЕКРАНІ). Вихователь пропонує послухати початок розповіді «Пригода в пустелі»і закінчити її дітям.

 Пригода в пустелі

 «Одного разу хлопчик Петрик і дівчинка Оленка  вирушили в подорож пустелею на верблюді. Яскраво світило сонечко. Та раптом вони побачили сліди. Хто їх міг лишити?
-Може це звірі чи свійські тварини,- подумала Оленка. 
- Може ці сліди люди лишили,- подумав Петрик.
На зустріч їм повзла маленька черепашка…»(Розповіді дітей)
АБО
Вихователь бере великий аркуш паперу, фломастери і разом з дітьми починає фантазувати і малювати: Був собі на білому світі...(Вихователь малює овал.) Що це? (Діти називають: круг, сонечко, колобок...) Ні, це не сонечко, і не колобок, і не круг. (Домальовує навколо круга чотири  прямі палички, невеличку голову.) Жив на світі ось такий ... Хто? Правильно, верблюд. Одного разу він вирушив у подорож. Ішов, ішов, бачить... (Малює кілька вертикальних ліній різної довжини.) Що це? (Діти висловлюють припущення, вихователь домальовує дерева.) Першою виросла пальма. (Малює пальму.) Яка вона? Чи є у неї листочки? Намалюємо ще.Що росте на пальмі? (банани) Скільки бананів? Біля пальми  був пісок, там лежала ?(мавпочка)Я почну малювати, а ви — здогадайтеся, що вона робила?(Їла банан) Яка мавпочка?( діти називають) Раптом  мавпочка  побачила кого?(верблюда).Тваринки подружилися і заспівали пісеньку дружби.
Фізкультхвилинка на екрані. «Веселі смайлики»
Я пропоную дітям подивитись знову на екран. Хто це?(тваринки по черзі  на один слайд)

У нашій пустелі з’явилися мешканці. Верблюди можуть прожити без води .Їх великі горби — це жир, який дозволяє тваринам довго обходитись без їжі. Піщаний кіт — відноситься до диких кішок, які ведуть нічний спосіб життя, рятуючись від денної спеки в норах. Ефіопський їжак. До речі, він може обходитись дуже довго без їжі. Крихітка фенек — найменша лисичка в світі теж мешкає в Пустелі. Орикси(довго можуть обходитись без води). А ще є черепаха, кобра, яшірка.
Пропоную зобразити на тарілочках з манною крупою звірят(читання віршів про тварин)
Дивовижно, наскільки вміло тварини пристосувалися до життя в умовах постійної спеки, засухи та майже повної відсутності води.
Гра «Завершити порівнянння(метафору)» виділивши перший і останній звук у слові(предметні картинки на столі)
Пустеля жовта ,наче…(трава, листочок, курчатко, сонечко)
Пустеля безкрая,наче…(небо, море,вода,океан)     
Пустеля колюча,наче…(їжачок, голка, ніж, ножиці, укол, олівець, ручка)
Пустеля чарівна,наче…(дівчинка, намисто,платтячко, мама, перстень,іграшка)
Скажіть, будь-ласка, чи сподобалася вам наша подорож пустелею.
-                     Чи сподобалася подорож пустелею. Давайте зробимо  пустелі  комплімент, яка ж вона ?
( піщана, пуста, жарка, сипуча, вітряна, жовто-гаряча красуня, палюча, золота, колюча, жовтолиця, жовтокоса, багата,безмежна, сліпуча, скрипуча тощо). Використати мікрофон. Компліменти не повинні повторюватись.

Немає коментарів:

Дописати коментар