Весна́ — одна з чотирьох пір року між зимою та літом. Навесні відбувається рівнодення, коли тривалість дня дорівнює приблизно 12 годин і щодня збільшується упродовж цієї пори. Календарна весна складається з трьох місяців: березня, квітня і травня. Земна поверхня починає краще нагріватися, завдяки сонячній енергії, яку виділяє сонце, піднімающись вище над землею, що сприяє розвиткові рослин після зими. Навесні погода буває особливо мінливою: з частими похолоданнями, вітрами, заморозками, різкими підняттями температури тощо. Сніг починає танути, течуть струмки. Вже ранньою весною починають квітнути багато рослин-першоцвітів(від цибулинки), іноді починаючи з того часу, коли ще лежить сніг. Весну ділять на три періоди: рання, квіткова,пізня(пташина).
Рання весна
характеризується таненням снігу, поверненям перших птахів з вирію, появою
молоденької травички, бруньок і молоденьких листочків на деревах, першоцвітів, вітром, збільшенням
дня, зменшенням ночі, березовим соком.
Квіткова весна
приходить з появою цвіту на деревах, польотом бджілок, довгими теплими днями,прокиданням
їжаків і ведмедів тощо.
Пізня(пташина)весна – коли все прокинулось від сну:комашки, всі птахи прилетіли, пахне різнотрав’ям,на луках багато квітів, зеленіють ягоди на деревах і кущах, птахи весело щебечуть тощо.
Вірші про весну: красиві українські поезії для дітей і дорослих- Тисни
Конспект заняття для ІІ молодшої групи(четвертий рік життя)
Тема. Весняна подорож
Мета. Розвивати довільну пам’ять, мову,
мислення. Виховувати
інтерес до математики, уважність, організованість. Закріпити кількісну і
порядкову лічбу в межах 3,вміння розрізняти і правильно називати частини доби:
ранок, день, вечір, ніч, орієнтуватися в часі, правильно вживати слова: спочатку
– потім, вчора – завтра. Вправляти в обстеженні знайомих геометричних фігур
(круг, квадрат, трикутник).Продовжувати вчити дітей визначати місце
розташування предметів у просторі, користуючись поняттями «ліворуч»,
«праворуч», «біля», «перед», «за», «угорі», співвідносити величини предметів
між собою, Матеріал: демонстраційний: набір ілюстрацій із зображенням
частин доби: сонце встає, сонце високо в небі, сонце сідає, надворі темно;
конверт з листом; набір геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник); штучні
квіти, ваза, лічильні палички 1, 2, 3; шаблони метеликів квітів, бджоли, мурашок, трьох
сонечок (тато, мама, син);роздавальний: трьох сонечок (тато, мама, син),
трьох листочків, різних за величиною.
Хід
заняття
Вихователь: Пропоную вам малят трішки в подорож пограти. Бачите як
нас багато,на чому будемо рушати?(Думки дітей) Думаю, поїздом буде найзручніше. Тут нам допоможе гра
«Поїзд».
Діти
шикуються в колону один за одним. Поїзд рушає.
Наш
поїзд рушає,
Вагони
біжать,
А в
поїзді цьому
Малята
сидять.
Чох-чох-чох.
Вихователь: Перша зупинка – частина доби.
Послухайте листа,
який написала нам моя знайома дівчинка Алінка про свій день.
Вранці
я лягаю спати,
На
вечерю вдень чекаю.
Ввечері
в садок іду,
А
вночі казки читаю.
Чи нічого не
наплутала Алінка? Що ви робите вранці (вдень, ввечері, вночі)?
Вихователь: Як
називається частина доби, з якої починається день? (Ранок).
Вихователь: Що в
природі відбувається вранці? (Встає
сонечко).
Вихователь: Як
називається частина доби, коли сонечко піднімається вище, світить яскраво? (День).
Вихователь: Як
називається наступна частина доби і що відбувається в природі? (Вечір. Сонечко сідає, на вулиці темніє).
Вихователь:
Світить місяць, на вулиці темно. Чому? (Це
– ніч).
Вихователь:
Скільки зірок на небі вночі? (Багато).
Вихователь: А
місяць? (Один).
Вихователь: А
зараз до мене підійдуть Марійка, Владик, Матвій і Софійка. Діти, візьміть собі
по картинці з зображенням частин доби і встаньте по порядку, а саме: покажіть,
що відбувалося в природі спочатку, що – потім.(При
необхідності вихователь надає словесні інструкції).
Вихователь: Молодці, діти! Читаю листа
від Алінки
далі, а ви, якщо почуєте помилку, виправте її.
Вчора
я піду у парк,
Буду
з друзями гулять.
Завтра
я до лікаря ходила,
Бо у
мене ніжка боліла.
Діти
виправляють помилки.
Вихователь: А зараз сідаємо в наш
поїзд. Приготувались? Поїхали!
Наш
поїзд рушає,
Вагони
біжать,
А в
поїзді цьому
Малята
сидять.
Чох-чох-чох.
Вихователь: Друга зупинка – геометричні фігури.
Ця зупинка –
загадкова.
Тут
фігури, ніби зорі,
Всі
потрібні, всім відомі.
Хутчіш
фігуру ти знайди
І про
неї розкажи.
Варварко, знайди серед зірок круг. Розкажи про нього.(Круг
уміє котитися вперед і назад, у нього гладка і рівна сторона).
Вихователь: Правильно,
молодець. Тепер Маргарита знайде серед зірок квадрат і розкаже про
нього. (У квадрата є кути і сторони).
Вихователь:
Скільки сторін (кутів) у квадрата? (Чотири).
Вихователь:
Сергійко знайде серед зірок трикутник. Чому ця фігура має назву трикутник? (У
цієї фігури три кути і три сторони).
Вихователь:
Що схоже на трикутник,квадрат,круг?(підбір картинок,діти вибирають схожі
предмети на геом.фігури.Н. листочок з
дерева – трикутник, сонечко –круг…)
А ми будемо
подорожувати далі. Займайте свої місця.
Наш
поїзд рушає,
Вагони
біжать,
А в
поїзді цьому
Малята
сидять.
Чох-чох-чох.
Вихователь: Третя зупинка – квіткова галявина.
Діти, давайте
відпочинемо на ній, а поки будемо відпочивати, пограємо в гру: той, кого з вас
я назву, повинен принести стільки квітів, яку цифру я покажу.
Квіти
ми в букет зберем
І в
садочок заберем.
Яка
це цифра? (Три).
Вихователь: Костя, принеси, будь ласка, мені стільки ж квітів.
( Вихователь
показує розкладає палички в
межах 3).
Вихователь: Діти, подивіться навкруги. Метелики і
бджоли, мурашки і жуки. У них є спільна назва, це – (комахи).
Вихователь: Комахи є окрасою природи. А зараз ми
пограємо в гру «Де знаходиться метелик?»
(Вихователь розміщує паперового
метелика в різних місцях відносно квітки: праворуч, ліворуч, біля квітки, перед
квіткою, за квіткою. Діти називають місце знаходження предмета у просторі).
Вихователь: Молодці.
Метелики залишилися задоволені. А тепер сідаємо в поїзд і повертаємось до
садочка.
Наш
поїзд рушає,
Вагони
біжать,
А в
поїзді цьому
Малята
сидять.
Чох-чох-чох.
Вихователь: Ось ми
і приїхали до садочка. Квіти поставимо в вазу.
Вихователь: Діти,
сідайте за столи. Перед кожним з вас родина сонечок: тато, мама і малюк-синок.
Скільки всього
жучків? (Три).
Вихователь: Хто
найбільший? (Тато).
Вихователь: Хто
менший за тата? (Мама).
Вихователь: Хто
найменший? (Син).
Вихователь:
Сонечка не можуть знайти свої листочки. Давайте допоможемо жучкам: їх треба
посадити кожного на свій листочок.
Вихователь:
Молодці, діти, допомогли сонечкам відшукати свої листочки.
Вихователь:
Молодці!
Діти, ми сьогодні
з вами
Подорожували,
гралися і рахували.
А тепер скажіть
мені:
Вам сподобалось чи
ні? (Так!)
Вихователь: Мені також
сподобались наші пригоди. За те, що ви були розумними, кмітливими, я пригощу
вас гостинцями.
Чудове заняття! Одразу видно людина професіонал своєї справи!!!
ВідповістиВидалитиЧудове заняття!!
ВідповістиВидалитиВидно, що людина професіонал своєї справи👏
Чудове заняття!!
ВідповістиВидалитиВидно, що людина професіонал своєї справи👏
Гарне заняття.Дякую.
ВідповістиВидалити