неділю, 4 квітня 2021 р.

"Все прокинулось від сну - зустрічати час Весну..."(вірші,конспект заняття з математики"Весняна подорож"- ІІ мол.гр.)

 

Весна́ — одна з чотирьох пір року між зимою та літом. Навесні відбувається рівнодення, коли тривалість дня дорівнює приблизно 12 годин і щодня збільшується упродовж цієї пори. Календарна весна складається з трьох місяцівберезняквітня і травня. Земна поверхня починає краще нагріватися, завдяки  сонячній енергії, яку виділяє сонце, піднімающись вище над землею, що сприяє розвиткові рослин після зими. Навесні погода буває особливо мінливою: з частими похолоданнями, вітрами, заморозками, різкими підняттями температури тощо. Сніг починає танути, течуть струмки. Вже ранньою весною починають квітнути багато рослин-першоцвітів(від цибулинки), іноді починаючи з того часу, коли ще лежить сніг. Весну ділять на три періоди: рання, квіткова,пізня(пташина).

Рання весна характеризується таненням снігу, поверненям перших птахів з вирію, появою молоденької травички, бруньок і молоденьких листочків  на деревах, першоцвітів, вітром, збільшенням дня, зменшенням ночі, березовим соком.

Квіткова весна приходить з появою цвіту на деревах, польотом бджілок, довгими теплими днями,прокиданням їжаків і   ведмедів тощо.

Пізня(пташина)весна – коли все прокинулось від сну:комашки, всі птахи прилетіли, пахне різнотрав’ям,на луках багато квітів, зеленіють ягоди на деревах і кущах, птахи весело щебечуть тощо.


Вірші про весну: красиві українські поезії для дітей і дорослих- Тисни

Конспект заняття для ІІ молодшої групи(четвертий рік життя)

Тема. Весняна подорож

Мета. Розвивати довільну пам’ять, мову, мислення. Виховувати інтерес до математики, уважність, організованість. Закріпити кількісну і порядкову лічбу в межах 3,вміння розрізняти і правильно називати частини доби: ранок, день, вечір, ніч, орієнтуватися в часі, правильно вживати слова: спочатку – потім, вчора – завтра. Вправляти в обстеженні знайомих геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник).Продовжувати вчити дітей визначати місце розташування предметів у просторі, користуючись поняттями «ліворуч», «праворуч», «біля», «перед», «за», «угорі», співвідносити величини предметів між собою, Матеріал: демонстраційний: набір ілюстрацій із зображенням частин доби: сонце встає, сонце високо в небі, сонце сідає, надворі темно; конверт з листом; набір геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник); штучні квіти, ваза, лічильні палички 1, 2, 3; шаблони  метеликів квітів, бджоли, мурашок, трьох сонечок (тато, мама, син);роздавальний: трьох сонечок (тато, мама, син), трьох листочків, різних за величиною.

Хід заняття

Вихователь: Пропоную вам малят трішки в подорож пограти. Бачите як нас багато,на чому будемо рушати?(Думки дітей) Думаю, поїздом буде найзручніше. Тут нам допоможе гра «Поїзд».

Діти шикуються в колону один за одним. Поїзд рушає.

Наш поїзд рушає,

Вагони біжать,

А в поїзді цьому

Малята сидять.

Чох-чох-чох.

Вихователь: Перша зупинка – частина доби.

Послухайте листа, який написала нам моя знайома дівчинка Алінка про свій день.

Вранці я лягаю спати,

На вечерю вдень чекаю.

Ввечері в садок іду,

А вночі казки читаю.

Чи нічого не наплутала Алінка? Що ви робите вранці (вдень, ввечері, вночі)?

Вихователь: Як називається частина доби, з якої починається день? (Ранок).

Вихователь: Що в природі відбувається вранці? (Встає сонечко).

Вихователь: Як називається частина доби, коли сонечко піднімається вище, світить яскраво? (День).

Вихователь: Як називається наступна частина доби і що відбувається в природі? (Вечір. Сонечко сідає, на вулиці темніє).

Вихователь: Світить місяць, на вулиці темно. Чому? (Це – ніч).

Вихователь: Скільки зірок на небі вночі? (Багато).

Вихователь: А місяць? (Один).

Вихователь: А зараз до мене підійдуть Марійка, Владик, Матвій і Софійка. Діти, візьміть собі по картинці з зображенням частин доби і встаньте по порядку, а саме: покажіть, що відбувалося в природі спочатку, що – потім.(При необхідності вихователь надає словесні інструкції).

Вихователь: Молодці, діти! Читаю листа від Алінки далі, а ви, якщо почуєте помилку, виправте її.

Вчора я піду у парк,

Буду з друзями гулять.

Завтра я до лікаря ходила,

Бо у мене ніжка боліла.

Діти виправляють помилки.

Вихователь: А зараз сідаємо в наш поїзд. Приготувались? Поїхали!

Наш поїзд рушає,

Вагони біжать,

А в поїзді цьому

Малята сидять.

Чох-чох-чох.

Вихователь: Друга зупинка – геометричні фігури.

Ця зупинка – загадкова.

Тут фігури, ніби зорі,

Всі потрібні, всім відомі.

Хутчіш фігуру ти знайди

І про неї розкажи.

Варварко, знайди серед зірок круг. Розкажи про нього.(Круг уміє котитися вперед і назад, у нього гладка і рівна сторона).

Вихователь: Правильно, молодець. Тепер Маргарита знайде серед зірок квадрат і розкаже про нього. (У квадрата є кути і сторони).

Вихователь: Скільки сторін (кутів) у квадрата? (Чотири).

Вихователь: Сергійко знайде серед зірок трикутник. Чому ця фігура має назву трикутник? (У цієї фігури три кути і три сторони).

Вихователь: Що схоже на трикутник,квадрат,круг?(підбір картинок,діти вибирають схожі предмети на геом.фігури.Н. листочок з дерева – трикутник, сонечко –круг…)

А ми будемо подорожувати далі. Займайте свої місця.

Наш поїзд рушає,

Вагони біжать,

А в поїзді цьому

Малята сидять.

Чох-чох-чох.

Вихователь: Третя зупинка – квіткова галявина.

Діти, давайте відпочинемо на ній, а поки будемо відпочивати, пограємо в гру: той, кого з вас я назву, повинен принести стільки квітів, яку цифру я покажу.

Квіти ми в букет зберем

І в садочок заберем.

Яка це цифра? (Три).

Вихователь: Костя, принеси, будь ласка, мені стільки ж квітів.

( Вихователь показує розкладає палички в межах 3).

Вихователь: Діти, подивіться навкруги. Метелики і бджоли, мурашки і жуки. У них є спільна назва, це – (комахи).

Вихователь: Комахи є окрасою природи. А зараз ми пограємо в гру «Де знаходиться метелик?»

(Вихователь розміщує паперового метелика в різних місцях відносно квітки: праворуч, ліворуч, біля квітки, перед квіткою, за квіткою. Діти називають місце знаходження предмета у просторі).

Вихователь: Молодці. Метелики залишилися задоволені. А тепер сідаємо в поїзд і повертаємось до садочка.

Наш поїзд рушає,

Вагони біжать,

А в поїзді цьому

Малята сидять.

Чох-чох-чох.

Вихователь: Ось ми і приїхали до садочка. Квіти поставимо в вазу.

Вихователь: Діти, сідайте за столи. Перед кожним з вас родина сонечок: тато, мама і малюк-синок.

Скільки всього жучків? (Три).

Вихователь: Хто найбільший? (Тато).

Вихователь: Хто менший за тата? (Мама).

Вихователь: Хто найменший? (Син).

Вихователь: Сонечка не можуть знайти свої листочки. Давайте допоможемо жучкам: їх треба посадити кожного на свій листочок.

Вихователь: Молодці, діти, допомогли сонечкам відшукати свої листочки.

 

Вихователь: Молодці!

Діти, ми сьогодні з вами

Подорожували, гралися і рахували.

А тепер скажіть мені:

Вам сподобалось чи ні? (Так!)

Вихователь: Мені також сподобались наші пригоди. За те, що ви були розумними, кмітливими, я пригощу вас гостинцями.

 

 

 

4 коментарі:

  1. Чудове заняття! Одразу видно людина професіонал своєї справи!!!

    ВідповістиВидалити
  2. Чудове заняття!!
    Видно, що людина професіонал своєї справи👏

    ВідповістиВидалити
  3. Чудове заняття!!
    Видно, що людина професіонал своєї справи👏

    ВідповістиВидалити